back

Лідія Падалка: «Служба зайнятості – це не виплати і компенсатори, а можливості для суб’єктів ринку праці»

20 грудня 2019

21 грудня 2019 року виповнюється 29 років від дня створення державної служби зайнятості. Напередодні чергової річниці її працівники підводять підсумки діяльності на ринку соціальних послуг та дають оцінку досягнутому.

 

 

Зроблено багато, аби рухатися далі

Як повідомила директор Чернігівського обласного центру зайнятості Лідія Падалка, лише в нашій області за час існування державної служби зайнятості налічується 1,8 млн. звернень громадян за її послугами. Зокрема, 579,1 тисяч наших земляків працевлаштовано, з них – 323,5 тисяч офіційно зареєстрованих безробітних. Тисячі мешканців області отримали роботу завдяки програмам фінансової підтримки роботодавців, зокрема понад 14 тисяч - шляхом надання дотацій, 2,4 тисячі – шляхом компенсації єдиного соціального внеску. Майже 13 тисяч шукачів роботи скористалися виплатою допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи. Крім того, майже 205 тисяч безробітних залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру, 109 тисяч скеровано на професійне навчання.

Це результат роботи не одного покоління фахівців. За 29-літній період діяльності державна служба зайнятості набула практичного досвіду розв’язання проблем безробіття та управління процесами на ринку праці. За цей час запроваджено загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, створено потужну матеріально-технічну базу, впроваджено новітні технології обслуговування клієнтів, єдиний в межах країни інформаційний простір про попит та пропозицію робочої сили, системи професійної орієнтації та професійного навчання безробітних.

 

На шляху реформування

Сьогодні служба зайнятості переживає черговий етап свого розвитку. Аби відповідати вимогам часу, вона стала на шлях реформування, що має на меті перетворення її на сервісну установу сучасного формату з надання широкого комплексу ефективних послуг. «Наша мета на найближчі роки - змінити державну службу зайнятості так, щоб надавати привабливі на ринку послуги, які відповідають соціальним інтересам безробітних і очікуванням роботодавців. Служба зайнятості – це не виплати і компенсатори, а можливості для суб’єктів ринку праці», - зауважила Л.Падалка.

У службі зайнятості підтримують тенденції до розвитку електронних сервісів, аби максимально скоротити витрату часу людей на виконання формальних процедур. Відтак, діють електронні кабінети роботодавця та шукача роботи, онлайн-реєстрація, онлайн-профорієнтація та профдіагностика.

Бажаючі знайти роботу у м.Чернігові можуть скористатися інтерактивною картою вакансій, створеною за допомогою онлайн-сервісу Google. Для роботодавців цікавою є ще одна онлайн-розробка служби зайнятості – інтерактивна карта, на якій відображено дані дослідження Чернігівського обласного центру зайнятості щодо резервів робочої сили та вільних приміщень для організації виробництва у регіоні.

Крім того, створено базу резюме та відеорезюме безробітних, для налагодження комунікації активно використовуються соціальні мережі, скайпзв’язок тощо.

 

Шукати роботу та будувати кар’єру допомагають кар’єрні радники

З початку нинішнього року в службі зайнятості впроваджено інститут кар’єрних радників, які забезпечують індивідуальний підхід до кожного клієнта, якісне надання послуг з пошуку роботи та планування кар’єри.

Нова модель обслуговування безробітних будується на прийнятті взаємних зобов’язань для досягнення поставленої мети. Власне для цього, на основі результатів профілювання, кар’єрний радник допомагає клієнту скласти індивідуальний план працевлаштування. І це не якийсь універсальний документ, - зауважують у службі зайнятості і зазначають, що саме вивчення індивідуальної ситуації кожної людини та надання їй не формальних чи стандартних послуг, а лише тих, які сприятимуть успішному працевлаштуванню, допомагають у найкоротші терміни досягти бажаного результату.

Кар’єрний радник здійснює індивідуальний супровід людини до працевлаштування. При цьому він допомагає їй усвідомити свої сильні якості, подолати психологічні бар’єри, визначити наявні конкурентні переваги та усунути перешкоди на шляху до поставленої мети. За потреби порадить пройти профнавчання, відкрити власну справу, взяти участь у тренінгах чи семінарах, надасть допомогу в підготовці резюме тощо.

«За умови дефіциту кадрів для нас дуже важливо домогтися скорочення терміну пошуку роботи. Ми працюємо для тих, хто хоче працювати», - наголосила Л.Падалка. В результаті впровадження інституту кар’єрного радника більше половини з числа працевлаштованих громадян вдається забезпечити роботою оперативно до надання статусу безробітного.

 

Рекрутинг у службі зайнятості

Довела свою ефективність і нова форма добору персоналу - рекрутинг, яку було впроваджено торік. Близько 26 тисяч вакансій укомплектували роботодавці області в поточному році за сприяння регіональної служби зайнятості, у тому числі і за допомогою рекрутингової методики.

Рекрутери працюють не лише з клієнтами служби зайнятості, а з усіма, хто шукає чи пропонує роботу на повному ринку праці. Вони щоденно моніторять велику кількість інформації з різних джерел, зокрема, засобів масової інформації, сайтів пошуку роботи, соціальних мереж. Це дозволяє значно поповнити базу шукачів роботи, швидко поширювати інформацію про вакансії на власних ресурсах.

Також фахівці з рекрутингу ретельно займаються підбором кандидатів на вакансії: вивчають резюме шукачів роботи, проводять співбесіди, за необхідності пропонують пройти відповідні тести, в результаті найбільш прийнятну кандидатуру направляють на співбесіду до роботодавця.

«У сучасних реаліях, коли на ринку праці бракує кваліфікованих працівників, підприємства дійсно зацікавлені в рекрутинговій формі співпраці зі службою зайнятості, - говорить Л.Падалка. - По-перше, роботодавець не витрачає час на підбір кандидатів з великої кількості бажаючих осіб. По-друге, економить кошти, адже йому не треба розміщувати вакансії на платних ресурсах та мати в штаті менеджера з підбору персоналу. Цю роботу цілком безкоштовно виконають фахівці-рекрутери від служби зайнятості».

 

На часі впровадження інституту консультанта роботодавця

Найближчим часом у службі зайнятості з’являться консультанти роботодавця. Новий підхід до обслуговування роботодавців передбачає надання кожному з них комплексних індивідуальних послуг з урахуванням специфіки підприємницької активності регіону, особливостей розвитку регіонального ринку праці.

Перед службою зайнятості стоять конкретні завдання: вдосконалити систему підбору кадрів та професійного навчання безробітних для результативного працевлаштування, скоротити термін укомплектування вакансій, відпрацювати механізм налагодження ефективної співпраці з підприємствами. «Роботодавці мають свідомо обирати службу зайнятості як єдину державну структуру, здатну на безоплатній основі швидко та якісно здійснювати добір потрібних працівників», - сказала Л.Падалка.

Отож служба зайнятості розвивається, впроваджуються нові технології, сучасні сервіси. Все це робиться задля того, аби наші громадяни мали можливість жити і працювати на рідній землі. Це та мета, до якої прагнуть фахівці служби зайнятості і задля чого вони, власне працюють.