03 березня 2020

Потурбуйся про майбутнє сьогодні –

                   працюй легально!

Інформація для роздумів тим, хто звик «жити одним днем»…

 

Йдеться про громадян, які, не задумуючись про своє майбутнє, погоджуються працювати без оформлення трудового договору, тобто неофіційно. Вони позбавляють себе належного соціального захисту.

 

В умовах карантину це відчули на собі ті з них, кому довелося звернутися за допомогою до служби зайнятості. Фахівці пояснюють: період роботи без оформлення трудових відносин з роботодавцем їм не буде зараховано до страхового стажу, що суттєво вплине на розмір допомоги по безробіттю, адже він залежить саме від страхового стажу та розміру заробітної плати за останнім місцем роботи.

 

Безробітним, страховий стаж яких протягом року, що передував реєстрації особи як безробітної, становить менше 6 місяців, допомога по безробіттю призначається в мінімальному розмірі – на період карантину і протягом 30 днів після його закінчення – 1 тис. грн, надалі – 650 грн.

 

Молоді люди до 35 років, які не мають страхового стажу, оскільки, можливо, працювали «в тіні», можуть розраховувати на мінімальну допомогу по безробіттю протягом 180 календарних днів. Громадянам же, старше 35 років, без страхового стажу, згідно з чинним законодавством, взагалі не може бути надано статусу безробітного, а отже, й відповідних виплат.

 

Натомість громадянам, які офіційно працювали та сплачували страхові внески більше 6 місяців протягом року, що передував місяцю реєстрації в службі зайнятості, допомога по безробіттю призначається у розмірі від 1800 грн. до 8788 грн.

 

 

Увага! З 20 липня 2020 року Новгород-Сіверська районна філія Чернігівського обласного центру зайнятості відновлює особистий прийом громадян.

Інформування зареєстрованих безробітних щодо дати та часу відвідування здійснюється кар’єрними радниками телефоном напередодні прийому.

Прийом громадян здійснюватиметься з дотриманням протиепідемічних вимог:

  • допуск та перебування відвідувачів у приміщенні дозволяється лише у засобах індивідуального захисту;
  • у приміщенні одночасно може знаходитись не більше 2 осіб : кількість відвідувачів регулюється адміністратором;
  • особи з ознаками респіраторних захворювань до приміщення не допускаються.

 

 

Інформація від 07 травня 2020 року:

 

Лідія Падалка: Роботодавці можуть отримати допомогу по частковому безробіттю на період карантину

 

Запобігти банкрутству суб’єктів малого та середнього бізнесу та зберегти робочі місця має на меті держава, впровадивши механізм фінансової підтримки роботодавців, які скоротили чи припинили діяльність в умовах карантину. Так, сьогодні вони можуть отримати допомогу по частковому безробіттю, порядок надання якої набув чинності 28 квітня поточного року. Про це наша розмова з директоркою обласного центру зайнятості Лідією Падалкою.

 

  • Лідіє Василівно, перш за все, - хто має право на отримання допомоги по частковому безробіттю?
  • Допомогу по частковому безробіттю можуть отримати роботодавці з числа суб’єктів малого та середнього бізнесу, які зупинили або ж скоротили діяльність через карантин; протягом 6 місяців, які передують даті зупинення чи скорочення діяльності, сплачували єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих працівників і не припинили трудових відносин з ними на момент звернення до служби зайнятості.

 

  • І ці кошти підуть на виплати працівникам, відправленим у вимушені відпустки?
  • Допомогу виплатять застрахованим особам, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини, у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу в зв'язку із зупиненням (скороченням) діяльності на період карантину. Не мають право на допомогу по частковому безробіттю працівники, які отримують пенсію або працюють у роботодавця за сумісництвом.

 

  • У якому розмірі виплачуватиметься допомога по частковому безробіттю?
  • Допомога надається за кожну годину втраченого робочого часу з розрахунку 2/3 тарифної ставки (окладу) та не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом (4 723 грн).

 

  • Протягом якого періоду можна розраховувати на виплати?
  • Виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюється роботодавцем з першого дня скорочення тривалості їх робочого часу в межах строку зупинення (скорочення) діяльності, але не більше 30 календарних днів після завершення карантину.

 

  • Хотілося б більш детально про те, коли і куди роботодавець має звернутися за допомогою по частковому безробіттю?
  • Аби отримати допомогу роботодавець упродовж 30 днів з дня зупинки/скорочення діяльності має звернутися до центру зайнятості/філії за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати відповідний пакет документів.

 

  • Тож які документи входять до цього пакету?
  • Роботодавець подає у довільній формі заяву на отримання допомоги, у якій зазначається інформація про належність його до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України. До заяви необхідно додати копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, а саме: щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів.

 

Також до пакету входять засвідчена роботодавцем копія наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності; довідка про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні 6 місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, видана державною податковою службою. Крім того, потрібно надати відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу, де зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта.

 

  • Оскільки служба зайнятості на період карантину працює у дистанційному режимі, то яким чином можна подати відповідний пакет документів?
  • Для цього існує декілька способів. Оригінали документів подаються або через скриньку для кореспонденції, що розташована біля входу в центр зайнятості/філію, або поштовим відправленням. Також можна скористатися електронною поштою центру зайнятості/філії (адреси розміщені на нашому сайті) та подати сканкопії документів.

 

  • Скільки часу від подачі документів знадобиться службі зайнятості для прийняття рішення?
  • Процедура прийняття рішення чітко регламентована Порядком. Протягом 3-х робочих днів центр зайнятості/філія перевірятиме пакет документів. У разі виявлення помилок, фахівці повідомлять про це роботодавця і він має право протягом 5-ти робочих днів надати виправлений пакет документів. Після перевірки документів, протягом 3-х робочих днів центр зайнятості/філія має прийняти рішення щодо надання допомоги. Упродовж наступних 3-х робочих днів з дня прийняття позитивного рішення центр зайнятості/філія укладає договір з роботодавцем. При цьому останній повинен надати оригінали документів у разі, якщо подав сканкопії.

 

  • І коли ж гроші надійдуть до працівників?
  • Щомісяця роботодавець надає центру зайнятості/філії відомості про осіб, у яких виникло право на допомогу. Центр зайнятості/філія протягом 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок перераховує їх роботодавцю, а він, у свою чергу, виплачує працівникам у строк не більше ніж 3 робочі дні після їх надходження.

 

  • Дякую, Лідіє Василівно, за змістовну розмову.
  • А я, в свою чергу, користуючись нагодою, хочу звернутися до роботодавців з проханням скористатися фінансовою можливістю матеріально підтримати своїх працівників та зберегти робочі місця.

                                                                    

                                                                  Розмову вела Світлана Шеремет

Довідково: Ознайомитися з порядком (формами документів) та детальною покроковою інструкцією отримання допомоги по частковому безробіттю можна на офіційному сайті Державної служби зайнятості в розділі «Роботодавцям» за посиланням: https://www.dcz.gov.ua/storinka/dopomoga-po-chastkovomu-bezrobittyu-na-period-karantynu

 

 

Інформація від 05 травня 2020 року:

 

Роботодавці можуть звертатися за допомогою по частковому безробіттю для працівників

 

Щоб зменшити фінансове навантаження на підприємців, запобігти їх банкрутству й зберегти наявні робочі місця, держава допомагає представникам малого та середнього бізнесу, які скоротили чи припинили діяльність в умовах протидії коронавірусній хворобі, виплачувати зарплату найманим працівникам на період карантину.

 

28 квітня 2020 року набув чинності Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 306.

 

Відтак допомогу по частковому безробіттю можуть отримати представники малого та середнього бізнесу, які:

 

- зупинили або ж скоротили діяльність через карантин;

- сплачували єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом 6 місяців, які передують даті зупинення чи скорочення діяльності, за найманих працівників і не припинили трудових відносин з ними на момент звернення до служби зайнятості.

 

Допомогу виплатять застрахованим особам, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини (крім осіб, які отримують пенсію), у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу в зв'язку із зупиненням (скороченням) діяльності на період карантину. Не мають право на допомогу по частковому безробіттю працівники, які працюють у роботодавця за сумісництвом.

 

Допомога надається за кожну годину, на яку працівникові було скорочено передбачену законодавством тривалість робочого часу, з розрахунку 2/3 тарифної ставки (окладу), що встановлена працівникові відповідного розряду. Розмір допомоги не може перевищувати розміру мінімальної зарплати, встановленої законом (4723 грн.).

 

Виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюється роботодавцем з першого дня скорочення тривалості їх робочого часу в межах строку зупинення (скорочення) діяльності, але не більше 30 календарних днів після завершення карантину.

 

Аби отримати допомогу роботодавець упродовж 30 днів з дня зупинки/скорочення діяльності має звернутися до центру зайнятості/філії за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати такі документи:

 

- заяву в довільній формі, у якій також зазначається інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України, та до якої додаються копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів, передбачених цим пунктом;

 

- засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;

 

- відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно зі статтею 471 Закону України «Про зайнятість населення», де зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті);

 

- довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, видану ДПС.

 

Документи подаються або через скриньку для кореспонденції (оригінали), що розташована біля входу в центр зайнятості/філію, або через пошту (оригінали), або email центру зайнятості/філії (сканкопії).

 

Перевірка документів центром зайнятості/філією триватиме три робочі дні. Протягом такого ж терміну відповідний центр зайнятості/філія має ухвалити рішення щодо надання допомоги. Упродовж наступних трьох робочих днів з дня прийняття позитивного рішення роботодавець та центр зайнятості/філія укладають договір. Одночасно роботодавець повинен надати оригінали документів у разі, якщо надіслав сканкопії.

 

Щомісяця роботодавець надає центру зайнятості/філії відомості про осіб, у яких виникло право на допомогу. Центр зайнятості/філія протягом 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок перераховує їх роботодавцю.

 

Роботодавець виплачує працівникам кошти у строк не більше ніж 3 робочі дні після їх надходження за окремою платіжною відомістю.

 

Ознайомитися з порядком та детальною покроковою інструкцією отримання допомоги по частковому безробіттю можна на офіційному сайті Державної служби зайнятості в розділі «Роботодавцям» за посиланням: https://www.dcz.gov.ua/storinka/dopomoga-po-chastkovomu-bezrobittyu-na-period-karantynu

 

        За додатковою інформацією звертайтесь до фахівців Новгород-Сіверської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості  - тел.0(4658)2-13-01

 

 

 

 

Пам'ятка клієнтам служби зайнятості на період карантину

 

Шановні клієнти державної служби зайнятості!

 

Незважаючи на введення карантину та встановлення обмежувальних заходів з метою захисту вашого здоров’я, державна служба зайнятості як система державних установ продовжує працювати в штатному режимі. Державна служба зайнятості організовує свою роботу з урахуванням прийнятих рішень Уряду та рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо запобігання поширенню епідемії, спричинених коронавірусом COVID-19.

 

Ми запроваджуємо на період карантину тимчасові особливості обслуговування клієнтів нашими центрами зайнятості та їх філіями:

  • у кожному центрі зайнятості розміщується оголошення про тимчасовий порядок роботи установи, адреси електронної пошти центру зайнятості та обласного центру зайнятості, номер телефону чергового фахівця, номер телефону гарячої лінії обласного центру зайнятості, які ми створили для вашої зручності. Телефонні номери "гарячих ліній" обласних центрів зайнятості:  https://is.gd/Zs1MEj  
  • прийом документів від клієнтів, у тому числі для фіксації наміру клієнта бути зареєстрованим як безробітним, здійснюється засобами електронного зв’язку або через скриньки для прийому кореспонденції, що розміщені у кожному центрі зайнятості. Опрацювання документів проходить щоденно, за результати чого з вами зв’язується фахівець центру зайнятості, який спеціалізується на питанні, що вас цікавить. Звертаємо увагу, що вам необхідно обов’язково надати центру зайнятості актуальні контактні дані, за якими ви перебуваєте на постійному зв’язку
  • на виконання рішення Уряду кількість клієнтів, які можуть одночасно перебувати у приміщенні центру зайнятості, становить не більше 10 осіб
  •  

Якщо ви вже зареєстровані як безробітний:

  • кар’єрний радник з вами комунікує засобами телефонного чи електронного зв’язку відповідно до наданих вами контактів при реєстрації. Якщо ваші контакти змінилися або ви хочете їх актуалізувати, рекомендуємо зв’язатися з вашим кар’єрним радником або через гарячу лінію обласного центру зайнятості
  • на період карантину віддається перевага взаємодії з кар’єрним радником без відвідування центру зайнятості, тобто у дистанційному режимі (телефоном чи через електронну пошту). Саме таким чином ви можете отримувати консультації та відповіді на ваші запитання
  • відвідування центру зайнятості, яке було призначено до запровадження карантину, переноситься на іншу дату. Пам’ятайте, що кар’єрні радники будуть з вами зв’язуватися стосовно призупинення відвідування центру зайнятості
  • у разі, якщо відвідування було призначене до 12.03.2020, тобто до запровадження карантину,  на березень 2020, але ви повідомили кар’єрного радника про неможливість відвідування центру зайнятості/ філії через побоювання за своє здоров’я чи через погане самопочуття, за таке невідвідування до вас не будуть застосовуватися штрафні санкції, так само як ви не будете зняті з обліку.

 

 

 

Держава гарантує підтримку бізнесу

 

В Україні нещодавно запрацювала державна програма фінансової підтримки суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва «Доступні кредити 5-7-9» (деталі за посиланням: https://5-7-9.gov.ua/ ). Нею можуть скористатися всі, хто здійснює підприємницьку діяльність або плануєте найближчим часом поповнити лави підприємців.

 

Щодо останнього, то це можна зробити і за сприяння служби зайнятості. Адже, за умови відсутності на ринку праці підходящої роботи, безробітні можуть  скористатися виплатою всієї суми допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи. Фахівці гарантують їм на цьому шляху всебічну підтримку, а саме: допоможуть пройти профдіагностику щодо виявлення схильностей до підприємництва, віднайти бізнес-ідею та скласти бізнес-план, безкоштовно пройти навчання основам ведення бізнесу.

 

До речі, в області за роки існування служби зайнятості майже 13 тисяч шукачів роботи скористалися можливістю стати підприємцями. Багато хто з них успішно працює на цій ниві, створює нові робочі місця, в тому числі й за фінансової підтримки служби зайнятості.

 

 

Відкривайте й розвивайте власний бізнес в Україні!

 

У службі зайнятості – найбільша база можливостей, однією з яких є започаткування безробітними власної справи. Фахівці гарантують їм на цьому шляху всебічну підтримку та сприяння, а для старту пропонують скористатися виплатою всієї суми допомоги по безробіттю одноразово.

 

За роки існування служби зайнятості в області майже 13 тисяч шукачів роботи скористалися можливістю стати підприємцями. Багато хто з них успішно працює на цій ниві, створює нові робочі місця, в тому числі й за фінансової підтримки служби зайнятості.

 

Заохотити українців відкривати й розвивати власний бізнес має на меті й державна програма фінансової підтримки суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва «Доступні кредити 5-7-9». Про це детальніше дізнайтесь за посиланням: https://5-7-9.gov.ua/

 

 

Генеруй бізнес-ідею та розпочни свій бізнес…

Семінари під такою назвою пропонують відвідати безробітним у службі зайнятості. Адже, відповідно до законодавства, вони можуть скористатися виплатою допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи. І фахівці гарантують їм на цьому шляху всебічну підтримку, а саме: допоможуть пройти профдіагностику щодо виявлення схильностей до підприємництва, віднайти бізнес-ідею та скласти бізнес-план, безкоштовно пройти навчання основам ведення бізнесу.

 

  До речі, в області за роки існування служби зайнятості майже 13 тисяч шукачів роботи скористалися можливістю стати підприємцями. Багато хто з них успішно працює на цій ниві, створює нові робочі місця, в тому числі й за фінансової підтримки служби зайнятості.

 

Заохотити українців відкривати й розвивати власний бізнес має на меті й державна програма фінансової підтримки суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва «Доступні кредити 5-7-9». Про це детальніше дізнайтесь за посиланням: https://5-7-9.gov.ua/