back

Районна державна адміністрація звітує про свою діяльність у 2016 році

21 лютого 2017

Публічний звіт в.о. голови районної державної адміністрації про діяльність Новгород-Сіверської районної державної адміністрації у 2016 році. ДЕТАЛЬНІШЕ>>>

Вступна частина


Новгород-Сіверський район розташований на півночі області, межує із Сосницьким, Коропським, Семенівським, Корюківським районами Чернігівської області, Шосткинським, Середино-Будським районами Сумської області та Погарським районом Брянської області Російської Федерації.

Територія району займає 168,4 тис. га.

Всього населених пунктів – 83 (сільські), що входять до складу 24 сільських рад (ліквідоване с. Миколаївське).

Відстань до обласного центру – автомобільними шляхами – 176 км, залізницею – 287 км.

Ґрунти дерново-підзолисті, сірі, світло-сірі опідзолені. Середній бал родючості – 37.

Ліси займають 57,8 тис. га, площа водного дзеркала - 3374 га.

Район має запаси мергелю, крейди, глини, піску.

На території району у 2016 році в середньому проживало:

13224 чоловік наявного населення (сільське населення),

13307 чоловік постійного населення.

Зберігається тенденція від’ємного природного приросту – - 19,3 на 1000 населення (2015 – -15,5).

Питання організаційно-кадрової роботи. Взаємодія з органами місцевого самоврядування. Здійснення заходів щодо їх підтримки та підвищення ролі і відповідальності територіальних громад


Організаційна робота районної державної адміністрації спрямовувалась на здійснення визначених чинним законодавством повноважень, розпоряджень, доручень голів обласної, районної державних адміністрацій, Програми економічного і соціального розвитку та бюджету району, цільових програм.

Структурні підрозділи районної державної адміністрації працювали відповідно до перспективного, квартальних планів роботи районної державної адміністрації, що затверджувалися розпорядженнями голови районної державної адміністрації, планів роботи на місяць, тиждень.

У звітному періоді проведено 12 засідань Колегії районної державної адміністрації, з них 4 - спільно з Президією районної ради. На засіданнях розглянуто 29 питань, за результатами їх розгляду головою районної державної адміністрації видано 29 розпоряджень (2015 – відповідно 30 питань і розпоряджень). Виступили 126 осіб, серед них члени Колегії – 42, у т.ч. з доповідями – 38, співдоповідями – 11, інформаціями – 55, звітами – 22. У ході виступів внесено 31 пропозицію до проектів розпоряджень з питань, що обговорювалися, всі пропозиції враховані.

Серед форм організаційно-масової роботи активно використовувалися виїзні заходи: виїзні наради, дні апарату районної державної адміністрації, дні-приймальні районної державної адміністрації спільно з районною радою, представники органів виконавчої влади брали участь у загальних зборах (сходах) громадян.

Так, проведено 8 (2015 - 9) виїзних днів-приймалень, у ході яких до керівництва району звернулося 59 осіб, розглянуто 67 питань, всього у зустрічах взяли участь 158 громадян.

Організовано проведення 12 (2015 - 13) прямих телефонних зв’язків з населенням району, зокрема: голови районної державної адміністрації – 1, його заступників – 2, керівника апарату – 1, керівників структурних підрозділів - 8. Було вислухано 12 (+2) громадян, порушено 12 (+2) питань, на всі дані роз’яснення. Щоденно, згідно із затвердженим графіком, керівництвом районної державної адміністрації проводиться особистий прийом громадян.

Аналіз звернень,що надійшли на адресу районної державної адміністрації

Основні питання, порушені у зверненнях

Питання, що найчастіше порушуються населенням, наслідки їх вирішення регулярно висвітлюються у районних засобах масової інформації.

Динаміка наслідків розгляду звернень

З метою вивчення і врахування в роботі громадської думки керівництво районної державної адміністрації щоквартально зустрічається з представниками районних організацій політичних партій, громадських об’єднань, релігійних громад, Громадської ради при районній державній адміністрації, систематично проводить зустрічі з трудовими колективами, сільським населенням (29 зустрічей).

Протягом звітного періоду у 20 виконкомах місцевих рад проведені дні апарату районної державної адміністрації (2015 рік - 18).

Районною державною адміністрацією здійснювався контроль за виконанням 2821 (+135) документів, у тому числі: 225 (+5) розпоряджень голови обласної державної адміністрації, 431 (-13) доручення голови обласної державної адміністрації та його заступників. За строком інформування надіслано 3997 (-276) інформацій.

На контролі (з урахуванням минулих років) знаходилося 66 розпоряджень голови районної державної адміністрації (- 23), знято з контролю 51 (+25) розпорядження.

У звітному періоді головою районної державної адміністрації було видано 519 (-22) розпоряджень, з них на виконання розпорядчих документів органів влади вищого рівня 24 (- 25), втратило чинність – 41 (-20).

Аналіз виданих головою районної державної адміністрації розпоряджень



Для вивчення й ґрунтовного аналізу проблемних питань, вироблення управлінських рішень, спрямованих на їх розв’язання, проводяться наради, зокрема: щотижневі, які проходять щопонеділка за участю заступників голови, керівника апарату, керівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, галузеві.

Відповідно до планів роботи відбулося 373 (+26) наради, у тому числі 5 виїзних нарад, з них під головуванням голови – 120 (-10), заступників – 129 (+47), керівника апарату – 60 (+11), керівників структурних підрозділів – 64. Всього розглянуто 585 питань, прийнято 291 рішення, дано 944 доручення. За підсумками розгляду вирішено 579 (99%) питань. Щоквартально проводяться збори апарату районної державної адміністрації, засідання консультативно-дорадчих органів, створено 50 комісій, рад та робочих груп, 11 із них очолює голова районної державної адміністрації.

Одним з пріоритетних напрямків діяльності районної державної адміністрації залишається взаємодія з органами місцевого самоврядування. Продовжено практику проведення засідань Колегії районної державної адміністрації спільно з Президією районної ради, спільних виїзних заходів.

У І кварталі проводились співбесіди з сільськими головами з питань виконання місцевих бюджетів, основних показників Програми економічного і соціального розвитку, делегованих повноважень органів виконавчої влади.

Голова районної державної адміністрації, його заступники, керівники апарату, структурних підрозділів районної державної адміністрації брали участь у засіданнях постійних комісій та сесійних засіданнях районної ради. Так, на сесіях розглянуто 69 (2015 - 63) питань, матеріали з яких готувалися районною державною адміністрацією. Заслухано звіти голови районної державної адміністрації, першого заступника, заступника голови, керівника апарату, керівників управлінь: фінансового, агропромислового розвитку, соціального захисту населення, відділів районної державної адміністрації: економіки, торгівлі та інфраструктури, освіти, культури, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва, з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту, оборонної та мобілізаційної роботи, сектору у справах сім’ї, молоді та спорту.

Протягом року вивчався досвід роботи виконавчих комітетів Бучківської, Ковпинської, Блистівської, Попівської, Печенюгівської сільських рад з реалізації ними делегованих повноважень органів виконавчої влади. Результати вивчення досвіду розглянуті на виїзних нарадах.

Структурними підрозділами районної державної адміністрації проведено 48 тематичних перевірок (2015 - 44) виконкомів місцевих рад з реалізації ними делегованих повноважень органів виконавчої влади.

Щомісяця, у визначений регламентом день, спільно з районною радою проводяться семінари-наради з посадовими особами органів місцевого самоврядування. •

Здійснення основних галузевих повноважень. Соціально-економічний розвиток району. Підсумки виконання районної Програми економічного і соціального розвитку та бюджету

Зусилля районної державної адміністрації у тісній взаємодії з органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання спрямовувались на втілення у районі загальнодержавних реформ, виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку на 2016 рік, вирішення актуальних питань життєдіяльності району. Тенденції економічного і соціального розвитку району в цілому відповідали загальнообласним.

Пожвавилась інвестиційна діяльність. Очікуваний обсяг капітальних інвестицій в економіку району - близько 9,8 млн. грн, що становить 104,7% минулорічного показника (обл. – 104,3%).

Певне послаблення позицій спостерігалось у сільськогосподарській галузі, підприємствами якої вироблено валової продукції на 10,7 млн. грн або 5,3% менше, ніж у попередньому році. Програмний показник виконано на 99,6%.

Індекс промислового виробництва становив 48% попереднього року (обл. – 107%). Виконання програмного завдання – 46,8%.

Не вдалося позбутися негативних тенденцій на споживчому ринку. Оборот роздрібної торгівлі (з урахуванням приватних підприємців) становитиме 97,6% рівня попереднього року (обл. – 96,3%), у грошовому виразі складе 63,2 млн. грн. Програмний показник виконано на 97,4%.

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників, зайнятих економічною діяльністю, очікується на рівні 2569 грн.

До загального фонду бюджету району надійшло 103,5 млн. грн доходів, у тому числі 31,2 млн. грн власних доходів, 4,4 млн. грн базової дотації з державного бюджету, 67,9 млн. грн субвенції з державного, обласного та міського

Уточнені бюджетні призначення з надходження власних доходів виконанні на 116,3%. У порівнянні з 2015 роком, власних доходів надійшло на 11,2 млн. грн більше. Серед чинників збільшення надходжень – оновлення нормативно-грошової оцінки землі, оформлення договорів оренди землі, перегляд розміру орендної плати за землю, внесення річного розміру орендної плати за результатами аукціону на право оренди землі, збільшення ставок акцизного податку.

Вагомим джерелом доходів бюджету району є місцеві податки і збори (плата за землю, єдиний податок, податок на нерухоме майно) – 52% загальної суми власних надходжень. Збільшено надходження податку на доходи фізичних осіб - на 3,8 млн. грн, рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів - на 243,3 тис. грн. Найбільші платники податку на доходи фізичних осіб: ДП “Новгород-Сіверське лісове господарство”, ТОВ “Переможець”, ТОВ “Вороб’ївське Агро”, ТОВ “Мрія”, ТОВ “СВ- Відродження”. Із запровадженням акцизного податку до місцевих бюджетів додатково надійшло 2,1 млн. грн, майже вдвічі більше попереднього року.

До спеціального фонду 6,64 млн. грн доходів, у т.ч. 6,58 млн. грн власних надходжень бюджетних установ.

Із бюджетів сільських рад надано 5,1 млн. грн субвенції районному бюджету на здійснення послуг установами соціально-культурної сфери, з них 3,3 млн. грн спрямовано на виплату заробітної плати, 309,4 тис. грн – на оплату енергоносіїв.

Видатки бюджету району з урахуванням субвенції з державного та обласного бюджетів склали 92,8 млн. грн. На оплату праці працівникам бюджетних установ спрямовано 48,8 млн. грн, що становить 76,7% загального обсягу видатків (2015 - 81,5%), на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 5,9 млн. грн (9,4%).

Кредиторська заборгованість з оплати праці, оплати за спожиті енергоносії відсутня.

Аналіз стану справ у промисловості, сільському господарстві, будівництві

Промисловий комплекс Новгород-Сіверського району зорієнтований переважно на внутрішній ринок, представлений 2 підприємствами. Обсяг виробленої ними промислової продукції становить 48% обсягів попереднього року.

Збільшено обсяги виробництва промислової продукції СГВК “Блистівський” - на 18%.

Динаміка темпів росту промислового виробництва

Підприємством харчової промисловості ПрАТ ”М'ясо-молочний комплекс ”Сіверський” через суттєве зменшення виробництва консервів м’ясних та виробів ковбасних обсяги виробництва скоротилися на 95,4%. Основною проблемою залишається нестача оборотних коштів для модернізації виробництва, відсутність ринків збуту готової продукції. Власник підприємства вирішує питання щодо передачі в оренду майнового комплексу ковбасного та консервного цехів без зміни основного виду діяльності.

Підприємствами реалізовано м’ясної продукції на 1,64 млн. грн, що на 915 тис. грн менше, ніж у попередньому році.

Темпи зростання (зниження) промислового виробництва, %

Не вдалося зберегти позитивну динаміку виробництва валової сільськогосподарської продукції, обсяги виробництва скоротилися на 5,3% до рівня 2015 року.

Динаміка виробництва валової продукції сільського господарства

Рослинницької продукції вироблено на 175,3 млн. грн (-10,8 млн. грн), тваринницької – на 15,6 млн. грн, що на 1,4% більше попереднього року. Скорочення обсягів рослинницької продукції відбулось через зменшення на 3,8 тис. га посівних площ ТОВ “Вороб'ївське Агро”.

Намолочено 75,1 тис. тонн зерна при урожайності 38,3 ц/га. Найбільша частина валового виробництва зерна припадає на кукурудзу (45%) та озиму пшеницю (37,5%). В обсягах виробництва валової продукції рослинництва збільшено виробництво олійних культур.

Під урожай 2017 року посіяно 15,5 тис. га озимини (+3,0 тис. га), прогнозний показник виконано на 112%, 86% площ займає озима пшениця. Для проведення весняної сівби підготовлено 14,7 тис. га ґрунту (на рівні попереднього року).

Сільгосппідприємствами вироблено 4735 т молока, вирощено 328 т м’яса в живій вазі, що відповідно на 32 т (7%) та 12 т більше 2015 року.

Основними завданнями, що ставляться у 2017 році є:

- у рослинницькій галузі – збільшення обсягів виробництва зерна до 91,8 тис. тонн,

- у тваринницькій галузі – збереження та нарощування чисельності маточного поголів’я великої рогатої худоби до 1625 голів корів.

ТОВ “Мрія”, ТОВ “Промінь”, СГВК “Блистівський” планується запуск молокопроводів на 200 голів у кожному господарстві.

Підприємствами аграрного бізнесу, що орендують у районі землю, надано допомоги територіальним громадам на 1,28 млн. грн.

Згідно з договорами оренди землі власникам земельних часток (паїв) та земельних ділянок передбачено сплатити 22,3 млн. грн орендної плати, на 01.01.2017 розрахунки проведені стовідсотково. Розмір орендної плати, встановлений договорами оренди, в середньому становить 4,1%, що на 0,6% більше 2015 року.

У районі проведена нормативна грошова оцінка земель усіх населених пунктів.

Енергозбереження, використання природних ресурсів, охорона довкілля

З метою впровадження заходів з енергозбереження бюджетними установами активно використовуються місцеві види палива. Ведуться роботи з переведення на альтернативні види палива та енергозберігаючі технології найбільших споживачів природного газу – Чайкинського та Печенюгівського навчально-виховних комплексів. Так, замовлено проектно-кошторисну документацію на реконструкцію котельного обладнання для Чайкинського НВК, виготовлено аналогічну документацію для Смяцької зош І-ІІІ ступенів, у Печенюгівському НВК повністю замінені вікна. За рахунок коштів бюджету Грем’яцької сільської ради замовлено документацію та розпочаті роботи з будівництва твердопаливної котельні у дитячому дошкільному закладі.

У рамках проведення акції “За чисте довкілля” на території району ліквідовано 32 стихійно створені сміттєзвалища.

За кошти обласного природоохоронного фонду проведено благоустрій джерел водопостачання у селах Ларинівка, Бучки, на що використано 93,2 тис. грн. На ремонт гідроспоруд у с. Мамекине використано 60 тис. грн власних коштів. Замовлено проектно-кошторисну документацію на реконструкцію гідротехнічної споруди у с. Шептаки, загальна вартість робіт на об'єкті – 1,5 млн. грн.

Виготовлено інформаційно-охоронні знаки для об'єктів природозахисного фонду району.

Житлово-комунальне господарство, транспорт, зв’язок, торговельне та побутове обслуговування

Забезпеченість житлом на 1 жителя у сільській місцевості – 38,8 кв. м. Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків у районі не зареєстровані.

Основним джерелом фінансування житлового будівництва залишаються кошти індивідуальних забудовників. У звітному періоді введено в експлуатацію 2 будинки загальною площею 193,7 м кв. (100% рівня попереднього року, обл. - 71,2%).

У рамках реалізації програми підтримки індивідуального житлового будівництва на селі “Власний дім” укладено 2 кредитні угоди на облаштування житла та 5 – на розвиток особистого селянського господарства. На реалізацію даної Програми з районного бюджету виділено 15 тис. грн.

За рахунок коштів фонду регіонального розвитку – 1,78 млн. грн – проводилась реконструкція даху та приміщення Грем’яцької зош І-ІІІ ст. На співфінансування проекту з бюджетів Грем’яцької, Михальчино-Слобідської, Кам’янсько-Слобідської, Бучківської сільських рад використано 198,7 тис. грн.

На он-лайн платформі Міністерства регіонального розвитку, житлово-комунального господарства та будівництва України на 2017 рік розміщено 9 інвестиційних проектів.

Оновлену містобудівну документацію замовлено 7 сільськими радами: Биринською, Горбівською, Кам’янсько-Слобідською, Ларинівською, Мамекинською, Смяцькою, Шептаківською.

Послуги з водопостачання населенню надаються 13 комунальними підприємствами сільських рад.

На 01.01.2017 у районі паспортизовано 10 місць видалення твердих побутових відходів, ще 9 паспортів знаходяться на затвердженні.

У районі діють 23 автобусні маршрути загального користування, що обслуговують ПАТ ”Новгород-Сіверське АТП – 17443” (13 автобусних маршрутів: приміських – 6, міжміських міжобласних – 2, міжміських внутрішньообласних – 5), ПАТ ”Чернігівавтосервіс” (2 міжміських маршрути), ПАТ ”Шосткинське АТП-15909” (1 міжміський маршрут) та приватні підприємці (7 міжміських маршрутів). У районі цілодобово працює служба таксі.

Автобусним сполученням охоплено 57 населених пунктів району (65% від наявних). Головними причинами відсутності автобусного сполучення з населеними пунктами району залишаються незадовільний стан проїзних шляхів, нерентабельність маршрутів з незначним пасажиропотоком. З метою найповнішого охоплення жителів сільської місцевості автобусним сполученням сільськими радами району прийняті Програми з відшкодування компенсаційних виплат за перевезення пільгових категорій населення.

Пасажирським автотранспортом району перевезено 162 тис. пасажирів (100,2% рівня 2015 року), автомобільним транспортом - 11,7 тис. тонн вантажів (102% рівня 2015 року).

У порівнянні з попереднім роком, пасажирооборот та вантажообіг становлять відповідно 104,3% та 88,7%.

Поштова мережа району налічує 24 об’єкти поштового зв’язку. Мешканці сільської місцевості (87% усього населення району) мають доступ до Інтернет-мережі.

Сфера торгівлі характеризувалась поступовим відновленням споживчого попиту після його суттєвого звуження у попередньому році. Оборот роздрібної торгівлі складе 63,2 млн. грн (97,6% до рівня 2015 року, обл. - 83,5%). Програмний показник виконаний на 97,4%.

Структура роздрібного товарообороту району (у діючих цінах)

У районі налічується близько 172 об'єктів роздрібної торгівлі юридичних та фізичних осіб. Найбільша частка товарообороту припадає на сільські споживчі товариства Новгород-Сіверської райспоживспілки. Мережа райспоживспілки налічує 69 магазинів. У звітному році відкрито 1 стаціонарний магазин у с. Чайкине.

У віддалених сільських населених пунктах з малою чисельністю мешканців, де відсутня стаціонарна торговельна мережа, організована виїзна торгівля сільськими споживчими товариствами, приватними підприємцями, соціальними робітниками Новгород-Сіверського районного територіального центру надання соціальних послуг.

Роздрібний товарообіг на одиницю населення району становив 4769 грн (97,9% минулорічного показника).

У межах наданих законодавством повноважень вжито заходів з недопущення необґрунтованого та неадекватного зростання цін на продовольчі товари (перелік визначений) на споживчому районному ринку. Систематично проводиться моніторинг цін на основні продовольчі товари.

Інвестиції, зовнішньоекономічна діяльність

Район відноситься до районів з дефіцитом інвестиційних впливань, необхідних для повноцінного розвитку економіки та забезпечення поступового економічного зростання – питома вага капітальних інвестицій в загальнообласному вимірі становить 0,2%.

Очікувані обсяги капітальних інвестицій в економіку району складуть близько 9,8 млн. грн (104,7% попереднього року), на 1 особу - 742,8 грн проти 642,6 грн у 2015 році.

Головним джерелом фінансування капітальних інвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій, за рахунок яких освоєно 73,9%, за рахунок коштів місцевих бюджетів освоєно 22,5%. Лідируючі позиції за обсягами освоєних капітальних інвестицій утримує сільське господарство – 71,3% від їх загального обсягу.

Крім того, майже 350,0 тис. грн залучено інвестицій у житлове будівництво за рахунок коштів населення на будівництво власного житла.

Розвиток малого і середнього бізнесу. Управління майном, приватизація

Сфера малого підприємництва представлена майже в усіх галузях економіки району, налічує 52 підприємства (49 малих та 3 середніх), 175 фізичних осіб-підприємців. У середньому на 10 тис. населення району припадає 36 малих підприємств.

Надходження до місцевих бюджетів від діяльності суб’єктів малого і середнього бізнесу склали 28,7 млн. грн. Їх питома вага у загальних надходженнях до місцевих бюджетів становить відповідно до 30,6% та 47% (обл. – 24,3% та 24,5%).

Загальна чисельність працюючих у сфері підприємництва - 864 особи (78% чисельності зайнятих у галузях економіки). Зареєстровано 178 фізичних осіб-підприємців.

У районному бюджеті передбачалося 10 тис. грн на підтримку малого та середнього підприємництва.

Від оренди комунального майна районної власності надійшло 160,3 тис. грн платежів, що на 3,6 тис. грн більше, ніж у 2015 році. На спецрахунках бюджетних установ обліковується 237,8 тис. грн (на 7,9% більше рівня 2015 року), що використовуються на покриття витрат, пов’язаних з утриманням, обладнанням та ремонтом майна.

Освіта, охорона здоров’я, культура, розвиток туризму, молодь і спорт

У 2016/2017 навчальному році функціонує 18 загальноосвітніх навчальних закладів, де навчаються 969 учнів.

З метою оптимізації мережі освітніх закладів згідно з рішенням районної ради ліквідовані Попівська, Бучківська зош І-ІІ ступенів, Шептаківська зош І-ІІІ ступенів.

Для 100% забезпечення підвезення учнів до місць навчання і додому використовувалося 13 автотранспортних засобів. У звітному періоді за рахунок коштів районного та обласного бюджетів придбано 1 автобус.

Проблемним питанням залишається зношеність транспортних засобів, що використовуються для підвезення учнів, на їх ремонт витрачено 113,4 тис. грн.

Гарячим харчуванням охоплено 960 учнів – 99,8% дітей. Всі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, учні 1-4 класів, діти з малозабезпечених сімей, діти загиблих в АТО, діти вимушених переселенців харчувалися за рахунок бюджетних коштів. На організацію харчування з районного бюджету виділено 570,7 тис. грн (2015 – 907,2 тис. грн), спонсорська допомога батьків у вигляді продуктів харчування – 475,2 тис. грн.

Комп’ютерне забезпечення закладів освіти становить 4 учні на один комп’ютер (2015 – 5). 94,4% навчальних закладів району підключені до мережі Інтернет.

У районі функціонують 10 дошкільних навчальних закладів, де виховується 199 дітей (78,3%), що на 6,7% більше показника 2015 року.

Працює 1 позашкільний заклад – районний будинок дитячої та юнацької творчості, де свої навички та вміння розвивають 146 вихованців – 14% від загальної кількості учнів (2015 - 93 дитини, 9,3% учнів).

Навчально-виховний процес забезпечують 227 педагогічних працівників. Проблемним залишається питання забезпечення шкіл вчителями математики.

Мережа закладів культури налічує 79 об’єктів, з метою її оптимізації припинено діяльність Прокопівського та Камінського сільських клубів.

Закладами культури надано 176,3 тис. грн платних послуг (100%), що на 21,6 тис. грн більше 2015 року.

Книжковий фонд поповнився на 1469 примірників книг на 56,4 тис. грн, періодичними виданнями на 29,8 тис. грн за рахунок бюджету розвитку.

У 10 клубних та 1 бібліотечному закладах зроблені поточні ремонти на 354,1 тис. грн, проведено капітальні ремонти Пушкарівського СБК (133,7 тис. грн), Слобідського СК (46,2 тис. грн).

Для покращення матеріально-технічної бази сільських закладів культури залучено 424,7 тис. грн.

Медичну допомогу мешканцям району надавали комунальні заклади “Новгород-Сіверська ЦРЛ” на 163 ліжка (2015 - 201) із поліклінічним відділенням, “Новгород-Сіверський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги”, до структури якого входять 3 лікарські амбулаторії, у т.ч. 2 амбулаторії загальної практики сімейної медицини, 1 фельдшерсько-акушерський пункт, 35 фельдшерських пунктів, з плановою потужністю 181 відвідування за зміну.

Наявний ліжковий фонд забезпечує потребу населення у стаціонарній допомозі. З метою надання планово-консультативної допомоги у сільські медичні заклади виконано 262 виїзди, під час яких оглянуто 2983 сільські мешканці (2015 – 262 виїзди, 4032 мешканця), у стаціонарних відділеннях ЦРЛ проліковано 5588 осіб (2015 - 5921 чол.), з них 2293 сільські мешканці.

Частково вирішене питання забезпечення лікарями: Новгород-Сіверська ЦРЛ потребує стоматолога-ортопеда, хірурга, анестезіолога, гінеколога, педіатра. Залишаються вакантними посади медпрацівників у 4 фельдшерських пунктах, із 2 амбулаторій сімейний лікар працює тільки в АЗПСМ с. Орлівка.

Для потреб медичної галузі використано 19,65 млн. грн, залучено 894,1 тис. грн позабюджетних коштів. На безкоштовне та пільгове амбулаторне лікування хворих використано 460,1 тис. грн. Проводилася робота зі зміцнення матеріально – технічної бази: отримано медичне обладнання, інструментарій, придбано автомобіль на 417,6 тис. грн (2015 – 255,7 тис. грн). За кошти бюджетів сільських ради проведені ремонти приміщень фельдшерських пунктів. За рахунок коштів районного бюджету придбана квартира для лікаря ЦПМСД (230 тис. грн).

План флюорографічних обстежень населення виконаний на 100%. До профілактичного рентгенологічного обстеження залучено 13870 осіб. Пересувним флюорографом обстежено 2113 сільських жителів. Охоплення туберкулінодіагностикою дитячого населення – 91,5%, обстежено 2208 дітей (на решту дітей не було згоди батьків).

Зареєстровано випадок смерті 2 сільських дітей (двійня) першого року життя.

На реалізацію державної молодіжної і сімейної політики в районі використано 7,4 тис. грн (2015 – 4,5 тис. грн). Здійснюється соціальна підтримка дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з обмеженими можливостями, з багатодітних та малозабезпечених сімей.

У районі проживає 152 багатодітні сім’ї, де виховується 522 дитини (2015 – 168 сімей, виховувалося 572 дитини). Всім їм видані відповідні посвідчення. Пільгами на 50% знижку плати за користування комунальним послугами скористались 66 сімей, за вартість палива – 120 (2015 – відповідно 133 та 142 сім’ї).

На первинному обліку перебуває 35 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. З них: влаштовані в сім’ї опікунів та піклувальників 20 дітей, прийомні сім’ї – 10 дітей, дитячі будинки сімейного типу – 1 дитина, до інтернатних закладів – 3 дитини. Відсоток охоплення сімейними формами виховання – 88,6.

У звітному періоді статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування надано 5 дітям.

На території району функціонують 4 прийомні сім’ї, у яких виховується 7 прийомних дітей.

Протягом року направлено 2 (2015 - 4) позови про позбавлення батьківських прав 3 батьків відносно 4 неповнолітніх дітей, у законну силу вступило 1 рішення суду.

На квартирному обліку в районі перебуває 3 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

Протягом оздоровчого періоду працювали 12 закладів відпочинку з денним перебуванням школярів та 2 позаміські заклади оздоровлення та відпочинку. Усіма видами оздоровлення та відпочинку охоплено 750 учнів (55%, планове завдання – 50%). З них оздоровлено 347 дітей, відпочило – 403. На проведення оздоровчої кампанії з районного бюджету використано 134,1 тис. грн (2015 – 97,2 тис. грн), для підготовки закладів та оздоровлення дітей залучено 184 тис. грн позабюджетних коштів, у тому числі 50 тис. грн спонсорських коштів, 104 тис. грн – кошти сільських рад.

На спортивно-масову роботу використано 27,5 тис. грн (2015 – 26 тис. грн). Проведено 73 спортивно-масові заходи за участю 1756 осіб (2015 – 1740 осіб), у тому числі першість з міні-футболу, першість з шашок, шахів, районна спартакіада серед колективів фізичної культури організацій, установ, підприємств, турнір з футболу серед ветеранів.

Соціальний захист, зайнятість населення, заробітна плата

До бюджету Пенсійного фонду України надійшло 280,7 млн. грн, що на 1,2 млн. грн більше (0,4%), ніж за попередній рік, у тому числі 324,4 тис. грн власних надходжень. Планові завдання виконано на 144,8%.

Власними коштами район забезпечений на третину. Середня пенсійна виплата протягом року зросла на 145,9 грн (з 1459,6 грн до 1605,5 грн).

Заборгованість перед Пенсійним фондом України – 335 тис. грн (борг з відшкодування пільгових пенсій), зокрема, борги району – 116 тис. грн.

На соціальні виплати перераховано 29,5 млн. грн, що на 6,5 млн. грн більше 2015 року. На території району проживає 3913 громадян пільгової категорії, на фінансування пільг яких було передбачено 2,0 млн. грн (2015 – 2,17 млн. грн), виплачено – 1,7 млн. грн (2015 – 2,12 млн. грн).

У звітному році 15 інвалідів забезпечені засобами пересування, протезними виробами, 2 інваліди війни - путівками на санаторно-курортне лікування. До стаціонарного відділення для постійного та тимчасового проживання одиноких непрацездатних громадян влаштовано 1 особу. Протягом року працевлаштовано 1 інваліда.

Постраждалим від наслідків аварії на ЧАЕС виплачено 171,6 тис. грн компенсаційних виплат.

Виплачено 11,6 млн. грн субсидій (з урахуванням боргу минулих років), заборгованість на 01.01.2017 становила 2,67 млн. грн. 1086 одержувачам соціальної допомоги виплачено 15,8 млн. грн.

24 сім’ям, як тимчасово переміщеним особам виплачено 434,7 тис. грн адресної допомоги. З метою забезпечення соціального захисту мобілізованих до лав Збройних Сил України обстежено 7 сімей, 3 сім’ї загиблих забезпечені паливом; 75 сім’ям надана матеріальна допомога, 15 учасника АТО виділені земельні ділянки, 1 учасник АТО пройшов психологічну реабілітацію.

Розроблені та діють 24 сільські та районна Програма соціальної підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей у Новгород-Сіверському районі, Положення про надання одноразової матеріальної допомоги постраждалим учасникам антитерористичної операції та членам сімей загиблих (померлих) під час проведення антитерористичної операції мешканцям Новгород-Сіверського району.

Середня заробітна плата одного штатного працівника за січень-вересень 2016 року в районі становила 2569,0 грн, що в 1,7 рази перевищує розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи (1450 грн), але на 34 % менше середньообласного показника ( 3887 грн).

Заборгованість із виплати заробітної плати станом на 01.01.2016 на економічно активних підприємствах, в установах, організаціях, що звітують до відділу статистики, відсутня.

На обліку у службі зайнятості перебувало 435 осіб (на 42 особи більше попереднього року). Навантаження на вільне робоче місце складало 14 чоловік (на кінець 2015 року – 33 чоловіки).

За сприяння служби зайнятості працевлаштовано 121 особу (2015 – 604 особи), 43 незайнятих громадянина (на 70% менше) було охоплено профнавчанням.

До участі у громадських роботах залучено 172 незайнятих громадянина (на 52 особи менше попереднього року).

Суспільно-політична ситуація в районі, заходи щодо забезпечення її стабільності

Серед чинників, що мали вплив на суспільно-політичне та соціально-економічного життя району, є заходи, що проводилися органами виконавчої влади району, спрямовані на вирішення суспільно значущих проблем.

Найбільш резонансними подіями суспільно-політичного життя району були:

урочистий прийом керівництвом району кращих представниць жіноцтва району (6 березня);

відвідування керівництвом району у рамках акції "Зі святом Перемоги!" ветеранів - інвалідів війни, сімей загиблих воїнів АТО;

робочі візити до району голови обласної державної адміністрації В. Куліча, його першого заступника Л. Сахневича, заступника С. Сергієнка, заступника голови – керівника апарату обласної державної адміністрації Н. Романової, народного депутата України А. Євлахова;

зібрання членів Новгород-Сіверської територіальної громади, якими було ініційовано проведення добровільного об’єднання територіальних громад Новгород-Сіверського району;

відкриття додаткової дошкільної групи на 20 місць в Орлівському навчально-виховному комплексі;

урочисті заходи з нагоди відзначення Дня Новгород-Сіверського району за участю офіційних делегацій Коропського, Срібнянського, Козелецького, Шосткинського районів, депутатів обласної ради, представників територіальних громад;

відкриття меморіальних дошок на честь загиблих у зоні проведення АТО односельців у селах Лісконоги, Слобідка;

семінар-тренінг "Децентралізація в Україні: підсумки та перспективи", організований за підтримки Новгород-Сіверської районної державної адміністрації, Новгород-Сіверської районної ради, благодійного фонду "Майбутнє Чернігівщини", Інституту Політичної Освіти;

засідання за “круглим столом” на тему: “Формування центру госпітального округу на базі Новгород-Сіверської центральної районної лікарні та проект моделі медичної галузі Новгород-Сіверщини”.

У районній раді (26 депутатів) утворені депутатські фракції Партії ВО “Батьківщина” (3 депутати), ПП “Наш край” (4 депутати). Решта депутатів (19) залишаються позафракційними (“Опозиційний блок” - 6, БПП “Солідарність” - 6, Аграрна партія України - 4, Радикальна партія Олега Ляшка - 2; “Українське об’єднання патріотів Укроп” - 1).

У районі зареєстровано 82 організації політичних партій та 38 районних громадських організацій.

Акцій протестного характеру упродовж звітного року не було.

Забезпечення законності і правопорядку

Спостерігалась тенденція до зростання рівня злочинності. Зареєстровано 563 кримінальні правопорушення (2015 року – 493), у т.ч. 134 тяжких злочини (2015 року - 102). Зросла кількість грабежів, зареєстровано 52 дорожньо-транспортні пригоди (+22), у 19 з них є постраждалі.

У звітному році зареєстровано 6 кримінальних правопорушень, скоєних неповнолітніми (2015 року - жодного).

Гласність і відкритість у діяльності районної державної адміністрації

З метою забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики при районній державній адміністрації діє Громадська рада, до складу якої входить 10 представників інститутів громадянського суспільства. Її очолює Подоляко Ігор Васильович, голова Новгород-Сіверської районної громадської організації «Громадська ініціатива», якого введено до складу Колегії районної державної адміністрації.

Місцевими засобами масової інформації є газета „Сіверський край”, ДО “РДТРК „Сіверська”. У газеті "Сіверський край", ефірі ДО “РДТРК "Сіверська" постійно публікуються і транслюються виступи посадових осіб районної державної адміністрації, її структурних підрозділів щодо інформування громадськості з актуальних проблем життєдіяльності району, оприлюднення розпорядчих документів, що видаються у районній державній адміністрації, змін у законодавстві України. Впродовж звітного періоду на сторінках районної газети надруковано 48 матеріалів щодо висвітлення діяльності органів виконавчої влади, до ефіру районного радіо і телебачення вийшло 223 виступи.

На офіційній веб-сторінці районної державної адміністрації постійно оновлюються розділи “Доступ до публічної інформації” (щомісяця розміщується звіт про стан розгляду запитів на публічну інформацію), “Акти районної державної адміністрації”, “Проекти рішень районної ради”, “Обговорення проектів нормативно-правових актів”, “План роботи районної державної адміністрації”, де веб-користувачі можуть ознайомлюватися з інформацією публічного характеру, наповнюються розділи “Новини”, “Анонси”. Розміщено перелік даних, які підлягають оприлюдненню у вигляді відкритих даних.

Відзначення державних свят і пам’ятних дат проходило із залученням широкого кола громадськості.

Організаційна структура районної державної адміністрації

Структура районної державної адміністрації приведена у відповідність до вимог Закону України “Про державну службу”, який вступив у дію 01 травня 2016 року. Структурою районної державної адміністрації передбачено 11 структурних підрозділів: 3 управління, 7 відділів, 1 сектор, а також 8 структурних підрозділів у складі апарату: 7 відділів, 1 сектор.

Положення про структурні підрозділи районної державної адміністрації, посадові інструкції працівників приведені у відповідність до вимог чинного законодавства та затвердженої структури.

У районній державній адміністрації працює 83 державні службовці (2015 – 862ц), у т.ч. 21 працівник апарату. Серед державних службовців 35 осіб обіймають посади категорії „Б”, решта – відносяться до категорії „В”.

Проблемні питання, шляхи їх розв’язання та пріоритетні напрямки діяльності у 2017 році

Зусилля органів влади протягом звітного періоду спрямовувались на виконання Програми економічного і соціально розвитку територій та місцевих бюджетів. Разом з тим залишається ряд проблем, що заважають утримувати економічну стабільність. Так, головними проблемами промисловості району є обмеженість власних обігових коштів підприємств, високі відсотки кредитних ресурсів, зростання тарифів і цін на постачання енергоресурсів, сировини, низький рівень заробітної плати та її значна диференціація у розрізі галузей, недосконалість механізму стимулювання технологічної модернізації.

Серед факторів, що негативно впливають на розвиток аграрного сектора економіки:

- високі ціни на сільськогосподарську техніку;

- недостатній рівень відновлення продуктивності земельних угідь;

- низькі закупівельні ціни на сільськогосподарську продукцію;

- складні демографічна ситуація та стан кадрового забезпечення села.

Проблематичною залишається обмеженість інвестиційних ресурсів у економіці району.

Місцеві бюджети не забезпечують повною мірою першочергові потреби розвитку територіальних громад, зокрема, нагальні потреби освітньої, медичної галузей, розвиток інфраструктури району.

Тому, основною метою діяльності у 2017 році є пошук шляхів для утримання стабілізаційних процесів, підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору економіки району, забезпечення гарантованих державою стандартів життя населення.

Пріоритетними завданнями на 2017 рік вбачаємо:

- стабілізацію економічного розвитку;

- забезпечення збалансованості місцевих бюджетів;

- посилення інвестиційної складової у розвитку економіки району;

- продовження ефективної політики енергозбереження;

- поліпшення бізнес-клімату, сприяння створенню умов для стабільної роботи суб’єктів підприємництва, посилення його ролі в соціально-економічному розвиткові;

- активізацію внутрішнього ринку;

- підвищення ефективності землекористування, збільшення обсягів залучення фінансових ресурсів у галузь;

- поліпшення якості і доступності освіти, медичного обслуговування, у тому числі шляхом подальшої оптимізації бюджетних установ, зміцнення їх матеріально-технічної бази;

- збереження історико-культурної спадщини, розвиток туристичної інфраструктури, раціональне використання культурних і рекреаційних ресурсів району;

- підтримку вразливих верств населення, недопущення погіршення ситуації у сфері зайнятості населення та безробіття, сприяння розширенню сфери застосування праці економічно активного населення за рахунок створення нових робочих місць, зменшення частки низькооплачуваних працівників.

В. о. голови районної державної адміністрації Руслан Веремієнко